1 Mayıs 2014 Perşembe

Bir Konya klasiği: Şivlilik / Yazlık tığ işi ceket



Merhaba,
Regaib Kandilimiz kutlu olsun, dualarımız kabul olsun inşallah, bu mübarek vakitler hatırına Allahım yeryüzünün çeşitli yerlerinde zulüm altında inleyen Müslüman kardeşlerimize sabır versin, bu zulmü artık durdursun ve zalimleri Kahhar isminin tecellisiyle kahretsin inşallah... Amin...


Bugün şivlilikteydik yine:) Konya'dan başka bir yerde yok biliyorum bu adet. Konya'ya has bir gelenek ve inşallah hiç kaybolmaz...
Çocuklar ellerine çantalarını alıp sabahtan çıkıyorlar şeker toplamaya. Kapı kapı dolaşıyorlar. Eskiden biz de bayramlarda çıkardık hatırlarsınız...

Şimdi artık bayramlarda kapıya gelip şeker isteyen olmuyor:( Şivlilik çocuklar için bir eğlence, mutluluk sebebi. Görünüşte sadece şeker toplamak gibi ama aslında değil, çok daha derin...
 Her gittikleri yerde kandil kutluyorlar, bunu neden yaptıklarını, bugünün neyin başlangıcı olduğunu anlıyorlar...
Gamze kuşla dolaştık biz de, çok mutluydu, elinde gördüğünüz pembe çantasını iki kere doldurdu:) Her kapıda ''Hayırlı kandiller'' demekten sıkıldı bir ara ''Ben artık hayırlı bayramlar demek istiyorum.''  diyerek kandilden bayrama hızlı bir geçiş yapmaya kalktı:)

Mahallenin fırınına da girdi ve fırıncı amcadan bir ekmek bile aldı gördüğünüz gibi:) Gerçekten farklı bir şivlilik hediyesiydi:)
Ablamız babaannemizde olduğu için ikimiz dolaştık bu sene.


Yenice eve geldik ve en sonunda örgüme kavuştuğum için çok mutluyum. Yazlık kısa kazağın siyahını yapıyorum nihayet. Siyah iple akşam örmek gerçekten zor oluyor, göremiyorum, yaşlandığımın kanıtı oldu bu da:) Ben de siyahları gündüz örüyorum akşam da açık renkli bir şeyler yapıyorum.

Mesela bu siyah ceket sadece gündüzleri örüldü:



 Siparişti ve ben o kadaaar sevdim ki bunu, kendime ve hatta kızlarıma da yapmak istiyorum ama bunu der demez aklıma daha önce '' şunu da yapacağım, bunu da sevdim, kendime bundan da yapacağım'' dediğim onlarca şey geliyor:)... Yani anlayacağınız yaparım inşallah ama ne zaman bilemem:)


♥İpim yine Nako Pırlanta, dediğim gibi benim favori ipim, vazgeçemiyorum. Tığ numarası 2.1.
♥Ceketin boyu 40 cm, sahibi öyle istediği için kısa yaptım ama ben biraz daha uzun tercih ederim.
♥Kollar da tam kol boyu değil görüldüğü gibi, 3/4.
♥L beden ve bu ölçüler için 2 tam yumak ve azıcık da (ama gerçekten çok az) üçüncü yumaktan gitti. Bir de broşu var.
Çoook kolay ve çok şık bir yazlık ceket oldu, tavsiye ederim.
Yapmak isteyip de takıldığınız yer olursa sorun lütfen.


Bunun bir de beyazı var, onu da yarın ekleyeyim inşallah.
Allah'a emanet...

Hiç yorum yok: