28 Şubat 2011 Pazartesi

Gamze Hanım'ın pazen pijaması

Kimden pazen pijama
Son yazımda bahsettiğim pazen pijamamızı diktim en sonunda.Ama sadece alt olarak:)Takım olamadı çünkü benim kumaş kesimim müthişti ve bir metre pazenden sadece küçük bir alt parça çıkarabildim.Artan kumaşımız var tabi ama bir üst çıkacak kdr değil:)Bilenler bilir ama ben bilmeyenler için nasıl diktiğimi bir özet geçeceğim zira bu pijama macerası ve sonunda elde ettiğim ürün benim kendime güvenimi artırdı.Öyleki evde bulunan eski bir kumaştan bir de bluz dikmeye cesaret edip başladım bile.Önce bir pantolon ya da pijama alıp,ikiye katladığımız kumaşımızın üzerine koyup,kenarlardan biraz dikiş payı bırakarak kumaşı kestim.
Kimden pazen pijama
Elde ettiğimiz iki parçayı birbirine diktim.Paçaları ve beli içeri kıvırdım.Bel kıvrımını biraz geniş tuttum,çünkü lastik geçirdikten sonra üst tarafın biraz marullu olmasını istiyordum.
Kimden pazen pijama
Bu marullu görüntüyü sağlamak için de aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi birbirine paralel iki sıra diktim ve arada oluşan boşluğa lastiği geçirdim.
Kimden pazen pijama
Hepsi bittikten sonra da paçalar için küçük parçalar kesip,kumaşın tersinden diktim,bu da ayrı bir hava kattı:)
Kimden pazen pijama
Kimden pazen pijama
Kimden pazen pijama
Çok açıklayıcı olamadığımın farkındayım ama yapması anlatmasından kolaydı inanın.Ayrıca makinayı açmaya korktuğum için elimde diktim.Benim makina eski kara makinalardan ve çok fena iğne kırıp,ip koparma huyu var.Bu da beni delirtiyor.Elimde dikmek daha az sabır gerektiriyordu yani.Sadece iki liraya ve yaklaşık iki saate malolan bir pazen pijamamız var artık:)
Yirmi beş gün önce bahsettiğim dişimiz bugün göründü çok şükür.Minicik,tırtıklı,çok sevimli birşey teyzeleri:)Haydi hayırlısı:)

7 yorum:

birdy dedi ki...

güle güle kullansın inşallah. bu arada mimledim seni, eğer cevaplamak istersen bekliyorum bloga:)

Sevdiye dedi ki...

afilli paçasıyla çok güzel bir pijama olmuş,iyi günlerde kullanılsın.Dişi ilk kim gördüyse ufaklığa hediyesini alsın lütfen:)
sıkıntısız diş çıkarmalar...

kpsszede dedi ki...

Teşekkürler hemşerim,inşallah daha güzellerini de yapabilirim de hem o hem ben güle güle kullanırız:)Mim için geleceğim tabi,teşekkür ederim...
Sedo kız,sağolasın,evet paça ayrıntısı benim de hoşuma gitti,her bir tarafı pek hoşuma gitti zaten,ilk olunca herhalde:)Elime sağlık:)Dişi ilk ben gördüm ama bilmeze yatsam da hediyeyi başkası alsa olmaz mı?Gerçi geçti artık,müjdeyi herkese verdik:)

ONLARUYURKEN dedi ki...

merhaba ,
biraz geç oldu ziyaretim lütfen mazur görün.
dişiniz hayırlı olsun,ne zordur o aşama allah sağlık sıhat versin yavrunuza.
pijama çok güzel olmuş ellerinize sağlık ,bende böyle kesiyorum.ama elinizle dikmenize üzüldüm,inşaallah biran önce gönlünüze göre bir makinaya kavuşursunuz.
bloğuma yazmışınız,annemdeki makina 26 sene önce geldi. piyasada bu modeli varmı yokmu bir bilgim yok.paff ın sanayi tiplerini gördüm sadece. ama lütfen sizden ricam alırken acele etmeyin. bu konuda nette çok tecrübeli bayanlar varumarım siz en iyisini alırsınız. ben durumun aciliyetinden çevremdekiler singer kullandığından singer i tercih ettim. ama çok iyi olduğunu düşünmüyorum. tüm güzellikler sizinle olsun.

kpsszede dedi ki...

Merhaba onlaruyurken ablacım.iyi dileklerin için teşekkürler,şimdilik bir sorunumuz yok diş konusunda,sessiz sedasız çıkıyor,inşallah böyle devam eder.
makina konusunda henüz düşünüyorum,karar verebilmiş değilim.ama singerden memnun değilsen galiba ben de başka bir şey düşünmeye başlasam iyi olacak çünkü makina deyince ilk aklıma gelen oydu.

ÇokBilmiş dedi ki...

Beni de ümitlendirdin. Dİkişe hevesim var öylesine iğne tutmamış bir insanım ki, çekiniyorum :) Ben de kızıma yazlık bir pijama diksem şöyle tiril tiril... Dur, bak, heveslendim şimdi iyice :)

kpsszede dedi ki...

ÇokBilmiş, bence durma zaten hemen başla.
çok kolay oluyor, makinayla dikeceksen daha kolay tabi.
çocuk için olunca hiç uğraştırmıyor.