7 Nisan 2011 Perşembe

Yoğurt kovasından sepet nasıl yapılır?

Kimden kovadan sepete
Anlatacağım dedim dedim anlatamadım ya bu sepetlerin yapılışını,en sonunda anlatıyorum işte.Ama yaparken o kdr çok foto çekmişim ki...Tek tek gösterelim bakalım.Şunu da belirtmeliyim ki ben bu yöntemle yaklaşık iki yıldır yapıyorum bu sepetleri ama nereden buldum bu yöntemi,nasıl öğrendim,hatırlayamıyorum.Kendim mi buldum,blogların birinde gördüm de aklımda mı kaldı yoksa Derya Baykalın programında mı rastladım bilmiyorum.O yüzden,eğer blogcu arkadaşlardan biri daha önce göstermişse nasıl yapıldığını,ondan özür dileyerek başlıyorum.(Çok saçma ve ilginç bir durum,insan nasıl unutur bunu?Unutmuşum işte.)
1)Kovanın altını dikkatli bir şekilde kovadan ayırıyoruz bıçakla.
Kimden kovadan sepete
Dikkat edin,elinizi kesmeyin,tecrübe konuşuyor:)Ne kdr düzgün çıkarabilirseniz o kdr iyi olur,gördüğünüz gibi ben pek muntazam çıkaramıyorum:)Neyseki sakallı ip bu görüntüyü kapatıyor.
2)İpimizi iki katlı yumak haline getiriyoruz,iki katlı olunca daha çabuk bitiyor.Ben bu sefer iki ayrı renk kullandım,bordo ve beyaz ama beğenmedim ortaya çıkan rengi.
Kimden kovadan sepete

3)İpi kovanın içinde düğümlüyoruz:
Kimden kovadan sepete

Kimden kovadan sepete

4)İp yumağımızı kovanın içinden dışına atarak:) etrafına sarıyoruz.İpleri birbirinin dibine gelecek şekilde,aralarda boşluk bırakmadan saracağız.
Kimden kovadan sepete
Kimden kovadan sepete

5)Kovanın etrafını tamamen sardık ama sap açık kalmıştı:
Kimden kovadan sepete
Onu da ipimizle doluyoruz.Sıkı sıkı dolamaya gerek yok,aralıklı yapıp en son hepsini elinizle itekleyerek bir araya getirebilirsiniz:
Kimden kovadan sepete

Kimden kovadan sepete
İsterseniz kovanın kapağını da tabanla aynı şekilde kaplayabilirsiniz,biz kapak kullanmadığımız için yapmıyoruz.
6)Sap da bittikten sonra sıra geldi taban kısmına:
Kimden kovadan sepete
Ona da kovaya başladığımız gibi ipi düğümleyerek başlıyoruz ve yine aynı şekilde sararak devam ediyoruz.Bu kısmı ipi iğneye geçirerek de yapabilirsiniz çünkü ortadaki delik ip geçtikçe küçülüyor,iğneyle yapmak daha kolay olabilir.
Kimden kovadan sepete


Kimden kovadan sepete

7)Taban ve ana gövde hazır:)
Kimden kovadan sepete
Bir iğne yardımıyla bu ikisini birbirine dikiyoruz.Kolay dikiliyor merak etmeyin.
Kimden kovadan sepete
Kimden kovadan sepete
İşte bu kdr.Anlatım uzun sürdü biraz,inşallah kafanızı karıştırmamışımdır.Sadece yarım saatte yapabileceğiniz birşey.Bence örmekten çok daha kolay ve çabuk.
Kimden kovadan sepete
Bizim ''takmalı oyuncaklarımız'' çoktan yerleşti bile sepetimize.
Bilmeniz gereken birşey:Bu işlem sırasında ipler tüy döküyor ona göre:)Bir bez üzerinde yaparsanız sonradan uğraşmazsınız.Sepetinizi güle güle kullanın,kullandıkça beni hatırlayın olur mu:)

9 yorum:

Unknown dedi ki...

paylaştığınız için teşkkürlre elllerinize sağlık güze oldu gerçekten

halime dedi ki...

aaaaa çok ğüzel olmuşşş.ellerine sağlık canım..
sevğiler...

kpsszede dedi ki...

Teşekkür ederim,çok kolay ve güzel de oluyor.Deneyin,güle güle kullanın:)

ruşyena dedi ki...

çok pratikmiş bu yöntem... daha önce rastalamadım hiç.. güzel günlerde kullan..

kpsszede dedi ki...

teşekkürler ruşen...

ONLARUYURKEN dedi ki...

ya harika olmuş bunlar ellerinize sağlık en kısa zamanda bende
deneyeceğim
sevgiler

kpsszede dedi ki...

Teşekkeürler onlaruyurken ablacım.Dene,bizimle paylaş inşallah,güzel olacağından eminim.

Tijen dedi ki...

Ellerinize sağlık harika bir anlatım.Link vererek sitemizde yayınlamak istiyorum izninizle...

ev kuşu dedi ki...

hep görüyordum ama nasıl yapıldığı konusunda hiç bi fikrim yoktu, cok güzel bi anlatım olmus cok tesekkürler paylasımınız için. en kısa sürede yapmayı düşünüyorum:)