21 Eylül 2011 Çarşamba

Difembahya,zehirli çiçek...

Kübranazı okula bırakıp geliyorum hergün,tabi akşam üzeri de alıyorum.Almak güzel,mutluluk verici,özleme son veriyor.Ama bırakmak?...

Bugün anneler konuşuyordu yanımda,biri diyor ki:
''Bak nasıl da mutlu,hiç bu tarafa bakıyor mu?''
Öteki:
''Üzülen,ondan ayrıldığımız için telaşlanıp,sürekli onu düşünen,şimdi ne yapıyor,iyi mi,rahat mı,düştü mü,bir yeri acıdı mı,vs...sorularla kafa yoran biziz.O arkadaşlarıyla,yeni ortamında gayet iyi...''

Yanlarındaydım,onlarla aynı tarafa bakıyordum,onlarla aynı şeyi düşünüyordum tek fark bunu ifade etmiyordum.Aslında o an anladım ki benim bunu ifade etmeye ceasaretim yok,çünkü üzülüyorum.Şimdiye kdr en sevdiğiydim kızımın;artık bu değişecekmiş gibi geliyor...Bilemiyorum.Onlar büyüdükçe derin bir yalnızlığa gömülmekten korkuyorum.

Sevgili Sitare Alternatifanne.com'un kendisiyle yaptığı söyleşide öyle cümleler kurmuştu ki,okuyunca bu gerçeklik kafama öyle bir dank etti ki,şimdi sürekli bunu düşünüp,bu süreci sağlıklı bir şekilde devam ettirmek için kendimce yollar arıyorum.İşte o cümleler:''...Anneliği ana kraliçelik addeden, bunu hayatının tek öznesi haline getirenlere hayret ediyorum. Ben önce bir bireyim. Ardından eş ve anneyim. Ne eş olmak öncelikli, ne de anne olmak. Bir birey olarak tek başınıza "benlik" duygusunu yaşayamıyorsanız, çocuklar büyüyüp yuvadan uçtuklarında kendi adınıza yaşam alanı oluşturmadığınız için hiçliğe sürüklenirsiniz.''

Gözyaşlarına boğulmadan önce bu konuya ara verip benim için ilginç olan birşeyden bahsetmek istiyorum.Tabi olay gerçekleştiğinde ilginç değil,endişe vericiydi;sonradan ilginç oldu:)
Kimden kpsszede
Bu çiçeği şimdi ye kdr birçok evde gördüm,çok da beğenirdim.Adı 'difembahya' imiş.

Ankaraya gittiğimizde yengemiz yatağımızı salona hazırladı,çiçek de orada,yerde duruyor.Sabah çok erken saatte Gamzenin çığlıklarıyla uyandık;şimdiye kadarki hiçbir sese benzemiyor çıkardığı ses:)Orası mı acıyor,burasına mı birşey oldu derken,her tarafına,en ince ayrıntısına kdr baktık,birşey yok.

Çocuk sadece elini ağzına götürüp bağırıyor.O telaş içinde göremediğimiz ortalıktaki yaprakları farkedince birşeyler anlar gibi olduk.Saksının toprağını karıştırmış,birazını yere dökmüş,çiçekten de birkaç yaprak koparmış...Ve bir yaprağı da ısırıp atmış.

Kimden kpsszede
Yaprağı alıp sadece ısırdım,acaba acı da o yüzden mi bu halde çocuğum diye.İlk bir dakika hiçbirşey olmadı ama sonra dilim uyuşmaya başladı.Ardından dilimin her tarafına iğne batırılıyormuş gibi ilginç ve rahatsız edici bir his...Bir yandan da dilim büyüyor,kocaman oluyormuş gibi hissediyorum.

Kimden kpsszede

Hemen yengemizi uyandırdık,o zaten biz daha Gamze demeden olayı anlamıştı.'Yuttu mu?' diye sordu,neyse ki yutmamıştı.Meğer çiçek zehirliymiş,yutunca sanıyorum tehlikeli olacaktı ama ısırıp atınca bu kadarla kaldık,şükürler olsun.

Aklınızda bulunsun.Çiçekleri çocuklardan uzak tutun.Ne yapacakları belli olmuyor ki...İlaçlarda yazar ya''çocukların ulaşamayacakları yerde muhafaza ediniz.''Aynen öyle işte:)
Dipnottur:Dildeki uyuşukluk bir saat sonra falan geçti:)

6 yorum:

nalan dedi ki...

allah korumuş,bir öğretmen arkadaşımın kızı yıllar önc üniversite sınavlarına hazırlanırken bu çiçeği elleyip sonra ellerini yıkamadan gözüne sürdüğü için aylarca geçici körlük yaşamış.
Aylarca sürmüş.

İade-i ziyaretine gelmiştim.Okuyunca konuya destursuz daldım:))
sevgiler

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

Allah korumuş.. daha kötü de olabilirdi.. yapraklı bitkileri çok da severim. bu çiçek de edinmek istediklerimdendi.. yeni de ucuz atlatmışsınız..

kpsszede dedi ki...

Nalan ablacım.o kdr ciddi boyutlara ulaşabileceğini tahmin etmemiştim doğrusu.güzel diye evde olsun idtiyoruz ama hakkında birşeyler bilmeyince de tehlikeli oluyor demekki...

kpsszede dedi ki...

Eminecim,Allah korumuş gerçekten.,inşallah kimsenin başına gelmez.sen de dikkat et,çocuklardan uzak tutunca sorun olmaz zaten.

mavii dedi ki...

bişey daha ögrendik teşekürler cnm o kadarda çiçekcide çalıştım hiç duymamşıtım allah korumuş :) sevgiler cnm

kpsszede dedi ki...

teşekkürler maviii.evet şimdiye kdr söylediğim insanlardan da bilen çıkmadı zaten.kimse bilmiyor neredeyse.