2 Haziran 2011 Perşembe

Fener alayı ve şivlilik

Kimden kpsszede
Kandilimiz kutlu olsun,bu gece edeceğimiz dualarda birbirimizi unutmayalım inşallah...
İki haftalık bir aradan sonra en sonunda gelebildim çok şükür...Bu arada önce Ankaraya sonra tekrar köye gittik,gezdik,gezdik,gezdik:)Sonrası malum,tilki misali yine kürkçü dükkanındayız:)
Yukarıda ve aşağıda gördüğünüz, benim dün geceki fener alayında kullandığım fenerim.Geçen yılda bunu kullanmıştım,o kdr güzel bir fener ki Kübranazla tartışmıştık senin olacak benim olacak diye.Tabi hakedenin oldu:)Lafa daldım fener alayını anlatmayı unuttum:Konyada üç ayların girişinde fener alayı yapılıyor.
Kimden kpsszede
Çocuklar ellerinde kağıttan yapılmış,içinde mum olan fenerleriyle sokakları dolaşıyor.Bir de şarkıları var:''Fener alayı,kızlar saraylı,erkeklere gelince maymun suratlı:)Erkekler de diğer türlüsünü söylüyor tabi:)''
Kimden kpsszede
Kübranazın geleneği ve geleceği nasıl biraraya getirdiğini görüyorsunuz bu fotoğrafta da,bir elinde kağıt fener,diğerinde daha teknolojik birşey:)Gerçi ben hala onun fener olmadığını düşünüyorum,pazarcı amca fener diye iddia etsede...
Kimden kpsszede
Sonra da yakılan ateşin üzerinden atlama töreni var,büyükler atlıyor tabi ama benim meleğim gibi küçükler hem atlamak isteyip hem de korkunca böyle uzaktan bakmakla yetiniyor ancak...
Kimden kpsszede
Kimden kpsszede

Sizin oralarda var mı buna benzer şeyler bilmiyorum ama ben böyle bir geleneğe daha önce hiçbir yerde rastlamadım,Konyanın köylerinde bile yok böyle birşey,sadece burada.Dün gece fener alayı yapıldı,bugün de çocuklar ellerinde kocaman poşetlerle kapı kapı dolaşıp şeker topluyorlar.Bunun adı da ''şivlilik''.Kandil kutlayıp şeker alıyorlar.Seviyorum bu adeti.Çocuklara üç ayların bereketini ve güzelliğini anlatmak için eğlenceli bir yol...
Biz henüz şivliliğe çıkmadık,Gamze biraz önce uyandı ve Kübranaz sabırsızlıkla bekliyor hazır olmamızı...Bize gelen çocukların çantaları neredeyse dolmuştu,bakalım Kübranazım ne kdr şivlilik toplayacak:)

7 yorum:

Sevdiye dedi ki...

Siz'lerinde kandili mübarek olsun.
Bayılıyorum yerel adetlere,geleneklerin yaşatılması ne güzel,bu arada ilk defa duyuyorum böyle bir geleneği...
Değişik ve güzelmiş :)

Unknown dedi ki...

ne güzel bu arada ilk defa duydum ama hoşuma gitti.keşke burda da olsaymış.şu kasvetli havalara iyi gelirdi:)
sevgiler

ONLARUYURKEN dedi ki...

hayırlı kandiller,
bizim fenerlerde sizinkilerin aynındandı :)
eğlenmelerine çok sevindim
sevgiler

halime dedi ki...

Dertlerimiz kum tanesi kadar küçük, sevinçlerimiz Nisan yagmuru kadar bol olsun. Bu mübarek geceniz sevapla dolsun. Kandiliniz mübarek olsun.

kpsszede dedi ki...

sedo kız,sezobigo dediğim gibi ben de ilk kez burada gördüm ve başka şahirlerden kim duysa şaşırıyor.ben de çok seviyorum eskiyle bağımızı sürdüren şeyleri...

kpsszede dedi ki...

onlaruyurken ablacım,çok eğlendiler,fenerler değişik değişik,bir sürü çizgi film karakterinin fenerrini yapmışlar.bu da daha çok çekiyor çocukların ilgisini...

kpsszede dedi ki...

halime ablacım senin de kandilin kutlu olsun.geçmiş kandilin tabi:)inşallah hepimiz için hayırlara vesile olmuştur...