13 Ekim 2011 Perşembe

Konyalı(mı)yım...

Kimden kpsszede

Kübranazı almak için Gamzeyle okula gidiyoruz.Gamze badi badi yürüyüp açık gördüğü her kapıdan girmeye,yerde gördüğü her şeyi alıp ağzına atmaya çalışırken ben de arkasından koşup elimden geldiğince onu engellemeye uğraşıyorum.Çok başarılı olduğumu söyleyemeyeceğim çünkü Gamze,bizim sevgili tavşanımız Tontonla bu konuda müthiş bir benzerlik gösterip,acayip hızlı bir şekilde istenmeyen davranışı gösteriyor...Tontoncuk da balkon kapısının açıldığı saniyede içeri dalarak beni her seferinde şaşırtmayı başarıyor:)

Yine böyle giderken,apartmanın önüne bir sandalye atıp oturan teyze,Gamzeyi sevdikten sonra bana soruyor:
-Nerelisin guzum? (Konyanın meşhur ''guzu'' su:))
-Güneysınırlıyım teyze!!!

Verdiğim cevap,ağzımdan çıkıp kulaklarıma ulaşıncaya kdr pek fazla zaman geçmedi tahmin edersiniz.Ama o kısacık zamanda ben neler düşündüm neler...

Öncelikli duygum şaşkınlıktı çünkü ben şimdiye kdr bu soruya ''Ankaralıyım,''dan başka cevap vermedim.En fazla:
-Eşim Güneysınırlı,ben Ankaralıyım. derdim.

Ağzımdan çıkıveren bu cevapla anladım ki Konya çoktan beni asimile etmiş.Kocacığımı ''hanımköylü'' yapamadan,ben ''kocaköylü'' oluvermişim...

Bir ailenin yaşaması için en uygun şehrin Konya olduğunu düşünsem de;bu şehirdeki on ikinci yılıma giriyor olsam da;artık anneciğim olmadığı için hangi şehirde yaşadığım benim için farketmese de...Ben Konya'yı sevmiyorum...

Buna rağmen o cevabı verdim ya,kendime ne diyeyim,onu da bilmiyorum.Ankarama ihanet etmişim gibi geliyor...Ettim mi sizce???

4 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

İhanet olurmu hiç.İnsan yaşadıkça o yeri sevse de sevmese de benimsiyor.Eskilerin bir sözü var bilirmisin bilmem "Doğduğun yer değil doyduğun yer önemli olan" :))

kpsszede dedi ki...

İkiz annesi,sanırım haklısın,Evet tam anlamıyla bir parçası olamasak da,kurulu düzen neredeyse oraya alışıyoruz.Eskiler doğru söylemiş:)

Hilal dedi ki...

Konya iyidir, güzeldir, yaşanası yerdir. emin olun Konya sizi sevmiştir ki 12 senedir burdasınız.

sevgiyle

kpsszede dedi ki...

Hilal,evet Konya dediğim gibi,aile için en uygun şehir belki de...Bilmiyorum artık sevdi mi,sanırım öyle...
12 senedir buralıyız,daha da buradayız yani:)