31 Temmuz 2011 Pazar

Kübranazın makara örgüsü

Pazartesi gideceğiz dediğim kaplıcaya gidip geldik.Fotoları henüz hazır olmadığı için şimdi yine daha önce bahsettiğim ablamızın makara örgüsünü göstereceğim size.Bu gördüğünüz şey bizim makara.Alışılmışın dışında,farkındayım.Ama daha önce de dediğim gibi bir türlü bulamadım o makaradan,nerelere baktım yok.Yeri gelmişken,Konyada bunun satıldığı yeri bilen varsa bana da söylesin lütfen.
Evde kimbilir ne zaman kimbilir hangi iş için kullanılmış ve nice vakittir bekleyen ortası delik bu şekilde yuvarlak tahtalar vardı.Tabi ben de eline geçen herşeyi mutlaka bir yerde lazım olur,kullanılır mantığıyla atamayanlardan olduğum için,bir kenarda kalabalık etmeye devam ettiler.
Babamız geçenlerde matkap ve vida makinası alıp tamir işlerine bir süre kendini adayınca aklıma geldi bu tahtalar.Babamız da az iş yapmadı hani o dönem;mutfağa,banyo ve tuvalet çnüne gerçekten kullanışlı raflar...Dolapların içine benim için kurtarıcı olan fazladan birer raf...Bunların arasına sıkıştırıp bizim tahtalara da altışar çivi çaktı sağolsun...
Kübranazın bu kdr sabırlı ve hevesli olup,bu işi bu kdr ilerleteceğini düşünmemiştim açıkcası ama beni şaşırttı.Tabi bizde birkaç gün kalıp,örgü konusunda onunla yarış yapan dayı kızı Şüheda'nın etkisini de yok sayamayacağım bu ilerlemede.Rengarenk yaptılar ve birinin başladığı rengi diğeri de istedi.Sürekli yaptıkları örgüyü ölçerek,kim daha çok örmüş anne/yenge sorusuyla yanıma koşarak iki gün boyunca baya bir yaptılar.
Şüheda gidince bizim örgücünün hızı azaldı tabi ama yine de aradabir eline alıyor:)
İyice uzatıp bitirdiğinde şu şekilde dikeceğiz ve küçükhanımın odasına paspas yapacağız inşallah.Güzel birşey çıkacak sanırım ortaya.Bu da minik paspasımızın yeni yaptığımız beyaz sepet içindeki hali:)Burada anlattığım yöntemle yaptık ama daha önce beyaz yapmamıştık hiç,çok hoşumuza gitti.http://kpsszede.blogspot.com/2011/04/yogurt-kovasndan-sepet-nasl-yaplr.html

2 yorum:

Hümeyra'nın denizi dedi ki...

Daha önce böyle bir yöntem görmemiştim,çok ilginç.Demek ki yetenek aileden gelen kalıtsal birşeymiş :)

kpsszede dedi ki...

hümeyra, teşekkür ederiz:)
aslında kordon örgü, makara örgüsü adlarıyla falan b,ilinen bir yöntem. çok da kullanışlı, takılar yapılıyor ,çok şık.