25 Mart 2011 Cuma

Şiir dünyasında bir güzel Abla...

Sevgili Figen Ablanın şair arkadaşlarıyla birlikte hazırladığı kitap çıkmış,Onun adına çok sevindim,çok heyecanlandım.Çok beğendiğim şiirini buraya almıyorum,siz Onun sayfasından bakarsınız,eminim beğeneceksiniz.Figen Ablacım,yeniden hayırlı olsun diyorum,inşallah değerini bilen ellere ulaşır,hakeden yüreklere seslenir şiirlerin...
Şiirden bahsederken bunu da size sormak istedim:Bu şiiri ne zaman kaydettim bilmiyorum ama beğenip almışım ve malesef şairinin adı yok.Aradım,bulamıyorum.Bilen varsa benimle paylaşabilir mi?Çok çok güzel bir şiir,nasıl da hepimize hitap ediyor değil mi...
Annem derdi ki: “Terli terli su içme.”
İçten içe kızardım ona
Oyunun en tatlı yerinde
Bu müdahale de niye?
Hastalanınca anlardım ki!
Annem haklıymış.

Annem derdi ki: “Sakın geç kalma.”
Meraklanırmış sonra
İçten içe hayıflanırdım ona
Gidenin dönmesini beklerken anladım ki !
Annem haklıymış.

Annem derdi ki: “Odanı dağıtma.”
İçten içe karşı gelirdim ona
Toparlamayı erteleyip dururken
Hayatımı dağıttığım anlarımda anladım ki !
Annem haklıymış.

Annem derdi ki: “Öfkende fakir ol, sevginde zengin.”
İçten içe önemsemezdim bakışlarımla
Kırdığım kalpleri telafi edemediğimde anladım ki !
Annem haklıymış
Annem derdi ki: “Tek kişilik yaşama.”

Diğer türlüsü bencillik olur
Sevilmezmişim sonra
İçten içe güler geçerdim bu kelâma
Yalnızlık ağır gelmeye başlayınca anladım ki !
Annem haklıymış

Annem derdi ki: “Doğal ol, yapmacık olma.”
İçten içe burun kıvırırdım ona
Ezberlediğim yaşam biçiminin tatsızlığını fark edip
Rollerimi karıştırmaya başlayınca anladım ki !
Annem haklıymış

Annem derdi ki: “Gençliğinin kıymetini bil, geri gelmez bir daha.”
İçten içe sitemkâr davranırdım ona
Yüzümdeki çizgiler
Saçımdaki beyazlar zafer kazandıkça anladım ki !
Annem haklıymış

Annem derdi ki: “Bir dilek tut, gerçek olana kadar çabala.”
İçten içe söylemesi kolay, yapması zor derdim ona
Hayatımı sorgulamaya başlayıp
Sürekli yapamadıklarım aklıma geldiğinde anladım ki !
Annem haklıymış

Annem derdi ki: “Bu sözlerimi kullan, yabana atma.”
Şimdi…
İçten içe teşekkür ediyorum ona
Çünkü…
Ben de bir anneyim...
Bana miras kalan bu cümleleri sarf ederken bileceğim ki !
Ben haklıyım....

2 yorum:

annelili dedi ki...

Anne haklı ama ben şiirin kime ait olduğunu bilmiyorum...

kpsszede dedi ki...

Evet haklı değil mi?Ama çok geç anlıyoruz haklı olduklarını.