28 Ağustos 2009 Cuma

''Bizi kim gömecek peki öldüğümüzde?''

Kimden Başlıksız Albüm

Elmas ve Gizem Nazlı öldü:(Bu fotoyu dün akşamüstü parkta çekmiştim,biraz dolaşsınlar diye gittiğimizde.Eve geldiğimizde birşeyleri yoktu aslında ama yarım saat sonra Elmas öldü.Kübranaz o kdr üzüldü ki,çadırına girip ağlaya ağlaya neredeyse bir saat geçirdi.Ne dediysem teselli edemedim.Gizem Nazlı'yı suçluyordu Elmas'ın ölümünden dolayı ama sabah kalkıp onun da öldüğünü görünce düşünün artık ne hale geldiğini.''Ne güzel kardeşim olmuşlardı anne,niye öldüler?''sürekli tekrar ettiği cümle.
Kabullendikten sonra onları ne yapacağımızı soruyor.Balıklarını ve Pembiş'i yaptığımız gibi onları da gömeceğimizi söylüyorum.Ve beni şok eden soruyu soruyor:''Bizi kim gömecek peki öldüğümüzde?''!!!
Açıkçası hiç beklemediğim bir soruydu ve cevabını düşünmüşlüğüm de yok daha önceden.İnsan böyle bir şeyi durduk yerde neden düşünsün ki?Düşünmez tabi.Ama bugün sabahtan beri bunu düşünüyorum.Kübranaz'a ''O zaman yanımızda kim olursa onlar gömer.'' dedim;''Babam mı?''dedi!
Gerçekten beni kim gömecek?Beni seven biri mi?Bunu ister miyim?Gerçi o zaman bu benim için önemli olmayacak ama Yakışıklımın beni gömmesini ister miyim bilmiyorum.Annemin ölü ama hala güzel olan yüzüne defalarca baktım,''Bakma korkarsın''diyenlere inat.İnsan annesinden korkar mı...Sanki kafamda ona ait daha fazla görüntü olsun istiyordum.Ya da öldüğünü kabullenmem aksi durumda çok zor olacakmış gibi geliyordu bana.Aslında öyle olmadığını da gördüm.Ölümü kabullenmek zor değil.Ama bunu bu kdr doğal karşılamak bana tuhaf geliyor.Ölümü hep kendimizden ve sevdiklerimizden uzak düşünürüz ya,sonra onlardan biri öldüğünde ilk yaşadığımız şey büyük bir şoktur.Ölüm vardır evet ama bize de mi vardır!
Bize de var olduğunu görüyoruz elbet.Ama bir şarkı sözü var Patty Loveless'ın:''Time will ease your pain.''Bu sözü bu kdr sık kullanacağımı düşünmezdim ama gerçekten de zamanın ilaç olmadığı hiç bir acı yok.Nereden nereye geldim;evet annemin yanındaydım ama gömülürken değil.Beni tanımayan birileri gömsün beni,böylesi daha iyi sanki.Henüz beş yaşında bile olmayan bir çocuğun basit sorusu tüm günümü altüst etti...
Kimden Başlıksız Albüm

Kimden Başlıksız Albüm

Biraz önce bu filmi izledim televizyonda.Bu kdr güzel olmasını beklemiyordum izlemeye başlarken ama güzeldi.Özellikle takılıp kaldığım bir konuyu işliyordu;yapmak istediğin şeyi erteleme,yap.Daha sonra vaktimiz olduğundan nasıl bu kdr emin olabiliyoruz değil mi.Son sahnelerden birinde hocanın bir kitabının ismini gördüm:''Sadece Yapmadıklarımızdan Pişman Oluruz.''.......

1 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

perimasalim size gelince tema sırası haber vericem sevgiler